Veelgestelde vragen (FAQ)
Wij leveren in het vasteland van Frankrijk (behalve Dom-Tom en Corsica) en in België. U kunt kiezen voor levering op het adres van uw keuze (thuis, op kantoor, enz.) of bij een afhaalpunt. Verzendkosten zijn gratis voor bestellingen van minimaal €45.
Al onze online betaalmethoden zijn veilig. Wij accepteren betalingen via Paypal, Visa, Mastercard, Bancontact, Maestro en iDeal.
Onze bestellingen worden binnen 5 werkdagen geleverd.
U wordt per SMS of een e-mail op de hoogte gesteld wanneer uw bestelling beschikbaar is bij uw afhaalpunt.
U heeft een herroepingsrecht van 14 dagen na ontvangst van uw bestelling, waarbinnen u de betreffende artikelen op eigen kosten naar het volgende adres kunt retourneren: 3 Rue du Mont des Carliers, 7522 Tournai (België). U wordt binnen 14 dagen na ontvangst van uw retourzending terugbetaald. Wij vergoeden de volledige kosten (inclusief verzendkosten) alleen als het product niet zoals beschreven is.
Als u twee additieven voor uw motorolie wilt gebruiken, moet u dit doen bij een olieverversingsinterval. Wij raden u ook aan om de aanbevolen doseringen goed te respecteren, zodat de olie niet te veel additieven bevat en een motoroverhitting te voorkomen.
U moet zich baseren op uw constructeurhandleiding, of U kunt ook informatie vinden over de te gebruiken smeermiddelen voor uw voertuig op deze pagina: https://www.bardahloils.com/
U kunt geen additieven in uw motorolie gebruiken met de volgende motoren: (EB) 1.2 PURETECH en (EP) 1.4 en 1.6 THP van PSA. Deze motoren hebben de eigenaardigheid dat de distributieriem door de motorolie gaat, daarom verbiedt PSA het toevoegen van enig additief aan de olie van deze hierboven genoemde motoren.
Een overdosering van een additief verandert de effectiviteit van het product niet. Wij raden u aan om de doses en de aanbevolen gebruiksaanwijzing voor elk van onze producten te respecteren.
Wij kunnen de volledige effectiviteit van een product waarvan de houdbaarheidsdatum is verstreken niet garanderen, omdat de technische kwaliteiten ervan mogelijk zijn aangetast.
Dit product is niet geschikt voor tweetaktmotoren, we raden u aan om in plaats daarvan onze 5-in-1 benzine-ontvetter (referentie 1325) te gebruiken.
Nee, de Bardahl 5 in 1 Engine Cleaner is niet compatibel met E85-ethanol.
Als u het additief in E85 heeft gebruikt, raden wij u aan 2 tot 3 volle tanks benzine te tanken om het additief te verdunnen en uw motor schoon te maken.
Het optimale gebruik van Essence 5 in 1 vuilverwijderaar hangt vooral af van uw rijgedrag en de afgelegde afstanden. Om de goede werking en het behoud van de prestaties van uw voertuig te garanderen, raden wij u aan de behandeling tweemaal per jaar of elke 5.000 km toe te passen als uw ritten voornamelijk korte ritten in een stedelijke omgeving zijn.
Deze omstandigheden belasten de motor meer zonder dat deze de optimale temperatuur bereikt, wat de ophoping van residu kan bevorderen.
Voor degenen die langere reizen maken, waarbij de motor gedurende langere tijd op een optimale temperatuur kan werken, is het aanbrengen van Essence 5 in 1 Declutter tweemaal per jaar of elke 10.000 km voldoende om de maximale efficiëntie te behouden en de motor te beschermen tegen de vorming van schadelijke afzettingen .
Deze aanbevelingen zijn bedoeld om de behandeling aan te passen aan uw specifieke behoeften en zo een optimale bescherming en prestatie van uw motor op de lange termijn te garanderen.
Nee, want Petrol Injector Cleaner is niet mengbaar met E85.
Jazeker, u kunt de injectorreiniger zonder zorgen gebruiken voor de EGR-klep of andere voertuigonderdelen.
Dit product bevat geen moleculen die corrosief zijn voor motoronderdelen.
Ja, het wordt aanbevolen om de helft van de fles in 10L te gieten of de spuitbus te gebruiken.
Voor een motorfiets is het raadzaam om de helft van de fles te plaatsen als je naar de pomp gaat en 10L brandstof toe te voegen (voor een auto: de hele fles plaatsen).
Het is raadzaam om door te rijden tot u uitgeput bent, met een scherpe acceleratie als de motor warm is. Als de carburateur erg vuil is, kan de luchtcircuitreiniger in spuitbus worden gebruikt wanneer de carburateur wordt gedemonteerd.
Ja, dit product voldoet perfect aan uw verwachtingen.
Voor een motorfiets is het raadzaam om de helft van de fles te plaatsen als je naar de pomp gaat en 10L brandstof toe te voegen (voor een auto: de hele fles plaatsen).
Het is raadzaam om door te rijden tot u uitgeput bent, met een scherpe acceleratie als de motor warm is. Als de carburateur erg vuil is, kan de luchtcircuitreiniger in spuitbus worden gebruikt wanneer de carburateur wordt gedemonteerd.
Nee, want de producten worden niet op dezelfde manier gebruikt: de Injector Cleaner heeft een reinigend karakter terwijl de benzinebehandeling een preventief karakter heeft.
De benzine-carburateurbehandeling wordt gebruikt voor een maximale vulling van 80L en smeert bijvoorbeeld de bovenkanten van de cilinder; 10 ml benzinebehandeling komt overeen met 10 liter brandstof en dit product is geconcentreerd en vermindert het verbruik.
Het product bevat kalium. De optimale behandeling is 10 liter brandstof voor 10 ml product. Merk op dat de eerder gebruikte loodalkylen werden vervangen door additieven die alkalimetalen bevatten (natrium, kalium, enz.) omdat de loodalkylen vervuilend en schadelijk waren voor de uitlaatpijpen van recente voertuigen.
Ja, dit product is inderdaad geschikt voor LPG-voertuigen: rijd in de benzinemodus met 20 liter brandstof tot deze op is en vul dan bij.
Nee, want de producten worden niet op dezelfde manier gebruikt: de Injector Cleaner heeft een reinigend karakter terwijl de Gasoline Treatment een preventief karakter heeft.
Nee, u mag de additieven niet met elkaar mengen: u moet de brandstof vervolgens afmaken met het eerste additief en vervolgens de Petrol Injector Cleaner in 20 liter brandstof injecteren.
Petrol Injector Cleaner is geschikt voor het stabiliseren van benzinebrandstof.
Ja, u moet dan 3 tot 4 injectieflacons injecteren voor een tank van 100 liter en homogeniseren.
Omdat dit een brandstofbehandeling is, heeft het vervangen van de olie ervoor of erna geen invloed op de effectiviteit van de behandeling.
Nee, want de Injector Cleaner is niet mengbaar met E85.
Hoewel dit niet het belangrijkste gebruik is, is octaanversterker compatibel.
Ja, behalve voor voertuigen uitgerust met een katalysator en motoren die draaien op biobrandstof van het type E85.
Het product moet worden gebruikt in 60 liter brandstof.
Dit product is inderdaad geschikt voor alle soorten motoren.
De Essence-behandeling, ref. 1069, verwerkt maximaal 80 liter brandstof en smeert bijvoorbeeld de cilinders. 10 ml van de andere, met ref. 1149, verwerkt 10 liter brandstof. Dit product is geconcentreerd en vermindert het brandstofverbruik.
Nee, want de 2 producten hebben verschillende eigenschappen: de eerste is bedoeld voor het voorkomen van vervuiling en de bescherming van het injectiesysteem en de tweede voor reiniging.
Hiervoor is Injector Cleaner geschikt.
Er zijn verschillende oorzaken: de luchtinlaat of het injectiesysteem zijn gesloten, of de tank is vervuild. Dieselinjectiereiniger verbetert de acceleratie.
Let op: zonder diagnose van uw voertuig kunnen wij u niets garanderen. Daarom kunt u het beste een bezoek brengen aan een Eco-motorreinigingspartner om uw vraag beantwoord te krijgen.
Vind hier een Eco-partnercentrum bij u in de buurt.
Helaas is er geen oplossing om uw brandstof te verbeteren. Maar u kunt de injectiereiniger gebruiken nadat u uw tank heeft overgeheveld.
Nee, u dient beide producten afzonderlijk en beide na het tanken te gebruiken.
Het product is namelijk compatibel met alle motoren. Het is belangrijk om de aanbevolen doseringen te respecteren.
Dit product is geschikt voor klassieke minerale oliën.
Dit product is compatibel met alle soorten oliën.
Stop smoke is in feite ontworpen om deze textuur te hebben: doe de helft van een fles erin.
De twee producten hebben verschillende additievenpakketten: - Injectorreiniger (1155): reinigt en vermindert afzettingen in de verbrandingskamer. - 5 in 1 vuilverwijderaar (9365): reinigt en vermindert afzettingen in de verbrandingskamer, maar helpt ook bij het reinigen en regenereren van het DPF door roetverbranding te vormen bij een lagere temperatuur.
Het bevat ook een cetaanverbeteraar die helpt bij een koude start.
Il est recommandé d'espacer les traitements de ces deux produits de 4000 à 5000 km dans le cas de traitements préventifs.
Bij preventieve behandelingen wordt aanbevolen om de behandelingen van deze twee producten met 4000 tot 5000 km te spreiden.
Omdat dit een brandstofbehandeling is, heeft het vervangen van de olie ervoor of erna geen invloed op de effectiviteit van de behandeling.
Ja, in feite kunnen we de injectorreiniger zonder zorgen gebruiken voor de EGR-klep of andere voertuigcomponenten. Dit product bevat geen moleculen die corrosief zijn voor motoronderdelen.
Het product is een curatieve behandeling, maar kan ook preventief eens per 10.000 km worden toegepast.
Het product moet worden gebruikt in 60 liter brandstof.
Bij preventieve behandelingen wordt aanbevolen om de behandelingen van deze twee producten met 4000 tot 5000 km te spreiden.
Het product is compatibel met voertuigen uitgerust met een AdBlue® - tank. Dit heeft geen negatieve invloed op de effectiviteit van de behandeling.
Het product Water Dispersant is hiervoor geschikt en dient te worden gebruikt in 60L brandstof.
Het wordt aanbevolen om eerst het rookvrije product (ref. 1020) en vervolgens de dieselinjectiereiniger (ref. 1155) te gebruiken.
Nee, dieselbehandelingen mogen nooit in een benzinetank worden gegoten. Als dit het geval is, reinig dan de brandstoftank.
Diesel wordt daarentegen eenvoudigweg toegevoegd wanneer benzine in een dieselbrandstoftank wordt gegoten.
Ja, DPF & Turbo Cleaner zijn compatibel met alle soorten diesel, inclusief additieve diesel die bij benzinestations wordt verkocht.
Ja, deze behandeling is compatibel met alle voertuigen die zijn uitgerust met een SCR-systeem dat gebruik maakt van AdBlue.
Il ne faut rien mettre pour le rodage. Par contre, vous pouvez injecter le Nettoyant injecteurs avant de faire votre vidange et le full metal (additif huile) après.
De te injecteren hoeveelheid is afhankelijk van het aantal cilinders: 4 cilinders=250ml / 6 cilinders=375ml / 8 cilinders=500ml. Dit product moet heet aan nieuwe olie worden toegevoegd. Het is raadzaam om na het toevoegen van het product een paar km te rijden. Wij raden u ook aan om uzelf uit te rusten met een technisch inspectiepakket, ref. 90453 (rookstop + injectorreiniger).
U kunt op onze officiële website via deze link controleren of uw voertuig geschikt is voor conversie naar superethanol: https://bardahl.fr/fr-fr/nos-garages-experts/conversion-superethanol/votre-vehicule-est-il-compatible
Gebruiksfrequentie: Het wordt aanbevolen om de Superethanol 1371-behandeling elke keer dat u brandstof tankt, of in ieder geval elke volgende tankbeurt, toe te passen. Deze regelmaat is essentieel om de voordelen van het product te behouden.
Doel en voordelen van het product: De Superethanol 1371-behandeling is ontworpen om het uitdrogende effect van E85 op het gehele brandstofcircuit en tot aan de bovenkant van de motor te compenseren. E85 kan vanwege het hoge ethanolgehalte enige uitdroging in het brandstofsysteem veroorzaken. De Superethanol 1371-behandeling werkt als smeermiddel voor deze onderdelen, waardoor de kans op beschadiging of voortijdige slijtage wordt verkleind. Bovendien heeft dit product waterdispergerende eigenschappen, waardoor de efficiëntie en zuiverheid van het brandstofsysteem behouden blijven.
Na installatie van de E85-ombouwkast: E85, die meer "stript" dan SP95 of SP98, kan ervoor zorgen dat microdeeltjes in de tank loskomen, waardoor de injectoren verstopt kunnen raken. Het wordt daarom aanbevolen om direct na het installeren van de behuizing injectorreiniger 1301 te gebruiken.
Het wordt aanbevolen om de reiniger één of twee keer per jaar te gebruiken. Als uw voertuig veel wordt gebruikt, geef dan de voorkeur aan twee toepassingen, idealiter tijdens de zomer-/winterseizoenwisseling van de E85. Deze aanbeveling is te wijten aan de variatie in de samenstelling van E85, die in de zomer ongeveer 85% ethanol en in de winter 65% bevat (met een groter aandeel SP98 in de winter om een koude start te vergemakkelijken).
Bij gebruik van injectorreiniger is het niet nodig om een “Superethanol behandeling” aan de brandstof toe te voegen. Hoewel er geen onverenigbaarheid is, is deze combinatie niet nodig omdat de injectorreiniger al de rol van de Superethanol-behandeling vervult.
Wanneer gebruiken: De 2023 Oil Booster moet bij elke olieverversing aan de motorolie worden toegevoegd. Dit is een sleutelelement voor het behoud van een goede motorsmering op de lange termijn, vooral voor voertuigen die op E85 rijden.
Productvoordelen: Dit product is speciaal ontworpen om de prestaties van motoroliën te verbeteren die in eerste instantie niet bedoeld zijn om de effecten van E85 te weerstaan. Onverbrande E85 kan zich vermengen met motorolie, waardoor de efficiëntie ervan afneemt. De 2023 Oil Booster compenseert dit risico door de eigenschappen van de olie te versterken.
Extra eigenschappen: Naast het verbeteren van de bestendigheid van de olie tegen E85 heeft dit product ook anti-slijtage eigenschappen en is het super smerend. Dit draagt bij aan een betere bescherming en een langere levensduur van de motor.