Nieuwe technische keuring, ons advies voor succes
De 29/10/2019 • 4 min lezen
Controleer of u last heeft van deze maatregel!
De controle op dieselvoertuigen is sinds 1 juli 2019 aanzienlijk geëvolueerd! Het doel is de strijd aan te gaan tegen vervuilende emissies en de ondoorzichtigheid van rook. Bardahl maakt de balans op van deze nieuwe regels!
Als uw voertuig een diesel is die ouder is dan 4 jaar, dan maakt u zich zorgen!
Nieuwe waarden specifiek voor de goedkeuring van elk voertuig worden de referentiewaarden voor de rookopaciteitstest. De test zal daardoor zwaarder zijn en uw voertuig heeft een veel grotere kans om te falen.
Bent u bekend met files als u veel korte ritjes in de stad maakt?
Zorg er dus voor dat uw voertuig meer vuil is dan normaal. Na verloop van tijd zullen de symptomen niet lang op zich laten wachten (vermogensverlies, steeds meer rook, verstopt roetfilter, etc.)
5x meer voertuigen afgekeurd vanwege vervuiling
Vooral als gevolg van verstopping van de motor hebben slecht onderhouden diesels en oude voertuigen de neiging koolstof op te hopen op de verschillende motoronderdelen. Dit kan veel problemen veroorzaken, zoals:
- Sterke rook
- Overconsumptie
- Een verstopt deeltjesfilter
- Een vastgelopen turbo
- Moeilijke start
- Een verlies aan macht
Zie het productblad |
Zie het productblad |
Ontdek Ă©Ă©n van onze 3500 partners |
Motor te vuil?
Een professionele motorreiniging zal de verschillende onderdelen die onderhevig zijn aan vervuiling, opknappen
Een sterk netwerk van ruim 3.500 partners!Hoe werkt het?
Door het ontkalken van de motor kan elk motoronderdeel afzonderlijk grondig worden gereinigd.
met behulp van additieven die speciaal zijn ontworpen om:
> De injectie
> De turbo
> Toegang
> Het deeltjesfilter
Door te ontkalken bespaart u het vervangen van vaak erg dure onderdelen, zoals:
> De EGR-klep: tot € 700,-
> Het roetfilter: tot € 1500,-
> Injectoren: van €400 tot €1600
> De turbo: tot € 800
- Vanaf 59€