Kies je regio voor een ervaring op maat

Langue

Selecteer de taal van uw keuze

Auto

Inlaat en kleppen reinigen - Ontkalken van de motor

De 30/11/2018 5 min lezen

Inlaat en kleppen reinigen - Ontkalken van de motor
Ontkalk uw inlaat en kleppen.

Vanaf de eerste kilometers van uw voertuig hoopt zich koolstof op in de inlaat en op de kleppen. Afhankelijk van uw rijgedrag nemen de prestaties van uw motor af door een hoger verbruik en vermogensverlies! Het ontstoppen en reinigen van de inlaat, evenals de kleppen, is noodzakelijk om mechanische problemen te voorkomen en tijdens technische inspecties.

Waar is de toegang voor?

De inlaat dient om lucht rechtstreeks naar uw motor te brengen, maar vangt ook een deel van de uitlaatgassen op via de EGR-klep.

De kleppen bevinden zich op het bovenste deel van de motor en zijn rechtstreeks verbonden met de inlaat.
Hun rol is om te openen en te sluiten volgens de explosiecyclus van de motor.

Hoe en waarom raakt de inlaat verstopt?

Wanneer u rijdt, ontsnappen de verbrande gassen via de uitlaatkleppen en vormen onvermijdelijk koolstof. Dezelfde reactie verschijnt op de inlaatkleppen vanwege de EGR-klep. Afhankelijk van uw rijgedrag kan dit roet ervoor zorgen dat de kleppen niet volledig sluiten en dus niet goed afsluiten.

Als u uw kleppen niet onderhoudt, veroorzaakt dit fenomeen een gebrek aan afdichting en vermogensverlies bij diesel- en benzinevoertuigen.

Waarom uw inlaat reinigen?

Onderhoud van uw luchtinlaat en kleppen is essentieel om de levensduur van uw voertuig te verlengen en vooral de kosten die gepaard gaan met reparaties te verlagen. Maar dat is nog niet alles!

Door uw inlaat en kleppen te reinigen met Bardahl-producten kunt u:

  • Verzacht en elimineer de aanslag die stroomverlies veroorzaakt
  • Ontkalken zonder de elementen te demonteren
  • Vermijd vervanging of zandstralen van kleppen
  • Beperk overmatig brandstofverbruik en vervuilende uitstoot
  • Verhoog de motorefficiëntie door een betere verspreiding van uitlaatgassen
  • Verleng de levensduur van de turbo

Hoe weet u of uw inlaat gereinigd moet worden?

Voorkomen is altijd beter dan genezen. Met preventief gebruik van onze additieven voorkom je problemen met kalkaanslag of verstopte inname. Als u deze reflex nog niet heeft gehad, zijn er veel symptomen die u kunnen waarschuwen voordat u een inzinking krijgt. In eerste instantie is het nooit ernstig, maar de gevolgen kunnen duur zijn om te herstellen als je niet reageert:

  • Verlies van vermogen in alle versnellingen
  • Motorgeluiden of kloppen
  • Versnellingsgaten
  • Overconsumptie
  • Motor trilt
  • Moeilijke start

Hoe inlaat en kleppen reinigen en onderhouden?

De geschatte kosten voor het vervangen van de kleppen variëren van 1000 tot 4000€ afhankelijk van de modellen. Om de kosten die gepaard gaan met het vervangen van uw kleppen te vermijden, bestaan ​​er 2 oplossingen:

1. Het doel van de 5 in 1 Decrassant (Diesel en Benzine)

Met onze motorontkalkingsset kan iedereen zijn inlaat behandelen om opgehoopte koolstof en roet te verzachten en te verwijderen. Deze kit kan preventief worden gebruikt.

2. Ontkalken van de motor door een professional

Het meest efficiënte en innovatieve proces op de markt voor het reinigen van uw inlaat is Bardahl’ Eco-motorreiniging !

Met het grootste netwerk van professionals ter wereld op dit gebied ontkalken onze 3000 experts uw motor om deze een nieuw leven te geven!
 
Waar andere waterstofontkalkingsmethoden elk onderdeel van uw motor proberen te reinigen door alleen een oplossing in de inlaat te injecteren, behandelt Bardahl elk onderdeel afzonderlijk voor een optimaal resultaat!

Uw injectoren, inlaat, EGR-klep, turbo en FAP worden tussen 30 minuten en 2 uur gereinigd.

Concreet en onmiddellijk resultaat

  • Een vermindering van uw verbruik en dus een verhoging van de autonomie.
  • Een vermindering van de opaciteit van uitlaatgassen en dus een vermindering van schadelijke emissies.
  • Flexibeler en dynamischer rijden.
  • Een terugkeer van de oorspronkelijke kracht en reactievermogen.

Ontkalking en inlaat van de motor >>>